UA-135558174-1
U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.
Vrijdag 5 juni 258 km

We zijn om ongeveer 12.30 vertrokken richting België.De reis ging voorspoedig mat wat file,s bij Utecht en Breda.We staan nu in Lokeren op een mooie camperplaats in een park.Aangezien het nogal warm is hebben we de rest van de middag lekker bij de camper gezeten met een koel glas bier.

Zaterdag 6 juni 318 km

Vanmorgen om 09.15 vertrokken richting Frankrijk.Begin van de middag aangekomen in Cleres (13117).Het is een klein dorp maar ziet er wel gezellig uit.De camperplaats ligt bij het sportpark met ruime plaatsen afgescheiden met heggen.Ook hier is het niet druk en kunnen een plekje uitzoeken

Zondag 7 juni 48 km

Vandaag zijn we een klein stukje verder gereden en staan nu aan de oever van de Seine.
De camperplaats ziet er mooi uit  en heet Les Cerisiers (8370) en ligt in de plaats met de naam Heurteauville.
We hebben van middag een wandeling gemaakt langs de Seine.

Maandag 8 juni 45 km

Vandaag naar normandië gereden langs de invasiestranden en nu staan we in Arromanches.

Dinsdag 9 juni 54 km

Weer een stukje verder langs de invasie stranden en nu staan we achter een oude booerderij
Op een mooi aangelegde camperplaats (13683) Het heet hier Englesqueville La Percec

Woensdag 10 juni 99 km

We staan nu zo ongeveer op het meest westelijke punt van normandië
Bij de vuurtoren in Fermanville (12687).
Een heek ruim veld waar jeje camper ergens mag neer zetten met mooi uitzicht op zee.

Donderdag 11 juni 137 km

Vandaag weer een stuk naar het oosten gereden en staan nu in Gouville sur mer op een camperplaats bij zee  (11657).we staan achter de  duinen en kunnen de zee nog net zien .

Vrijdag 12 en zaterdag 13 juni 99 km

Om st Michel te bezoeken staan we in beauvoir .De camperplaats ziet er mooi uit en is vrij nieuw 150 plaatsen (18648)
Zo tegen de middag is het begonnen te miezeren wat na verloop van tijd over ging in plenzen.
Tweede helft van de middag weer droog en zonnig

Zondag 14 juni 81 km

Vandaag vertrokken uit beauvoir naar st.cast le guildo, maar de camperplaats daar was ontvindbaar,
Daarna doorgereden naar Cap Frehel  en daar een wandeling gemaakt naar Fort la Latte en weer terug 8,5 kilometer door een heel mooi gebied over de hoge kliffen.
Nu staan we bij een boerderij in Planguenoul,(25245) een landelijk gelegen camperplaats.We staan hier met 3 campers.

Maandag 15 juni 90 km

Vandaag de voorraden weer op peil gebracht,onderweg geparkeerd bij een haven en koffie gedronken.
We staan nu op een kleine camperplaats ( 4 ) met uitzicht op zee.Het verschil tussen eb en vloed is groot en het uitzich daarom ook .Bij eb liggen alle boten op het droge en lijkt het wel een maanlandschap.Bij vloed is het allemaal water.We hebben hier weer een stuk wandelroute 34 gelopen .Deze loop langs de hele kust en is erg mooi.

Dinsdag 16 juni 76 km

We staan nu in L’lle Grande ,een soort eiland ,maar dat merk je niet.Het is een camperplaats bij een camping dicht bij zee , 100 meter (2143).
We hebben nog een wandeling gemaakt in Le Gouffre een gehucht aan zee.

Woensdag 17 juni 71 km

De camperplaats van vandaag ligt in St. Pol de  Leon. (1189)
We staan ongeveer 5 meter van de baai bij aankomst van morgen was het laag water dus als je wou  zou je naar de boten kunnen lopen die hier liggen .Van avond om ongeveer 7 uur staat het ongeveer 5 meter hoger en ziet het er totaal anders uit.
Van middag hebben we een wandeling gemaakt naar Roscoff.
Het is een leuk stadje iets verder naar het westen .Het ligt op een soort schier eiland .Heen en weer ongeveer 13 kilometer.Hier en daar konden we hele stukken over het strand lopen van wege het lage water .De hele dag mooi weer geweest .In de avond wat bewolking

Donderdag 18 juni  90 km

Vanmorgen was het bewolkt .We hebben eerst het sani gebeuren gedaan en daarna vertrokken.
We staan nu in Plouarzel. (1193) in de duinen met zicht op de zee.
Van middag een mooie wandeling gemaakt van ongeveer 10 km langs de kust en over de klippen.
Het weer is inmiddels ook weer opgeklaard en de zon schijnt weer volop niet te warm maar gewoon lekker .

Vrijdag 19 juni 96 km

We zijn vandaag onderweg eerst boodschappen wezen doen.De winkel was groot genoeg dus we konden voor een dag of 4, 5 inslaan.
Daarna zijn we doorgereden naar de parking van Cap de la chevre .
Hier is niet veel te doen behalve dan de mooie natuur .
We hebben een wandeling gemaakt van ongeveer 10 km over de hoge kliffen langs de zee.Uiteidelijk kwamen we bij een groot strand aan ,nagenoeg leeg.
Nu zitten we lekker in de zon,wel binnen vanwege de wind aan de thee.

Zaterdag 20 juni92 km

Vandaag in Pogloff aangeland. (3477)
De camperpaats is niet heel bijzonder.Twee grasveldjes bij het voetbalveld.
In het dorp achter de kerk is de saniplaats waar we gebruik van hebben gemaakt.
S,middag,s nog een stuk langs de zee gewandeld, wel mooi maar niet zo spectaculair als we de laatste dagen gewend zijn .

Zondag 21 juni. 82 km

Na een klein uurtje rijden gestopt voor de koffie op een picnic veldje met een geweldig uitzicht op de zee en een strandje.
Na nog een klein stukje gereden te hebben  aangekomen op een camperplaats heel dicht bij het strand .Even 1 duin over en een mooi wit strand.De plaats heet Luctudy (2113).
En zoals bijna elke dag weer prachtig zonnig weer.Niet te warm maar gewoon presies goed.

Maandag 22 juni 81 km

Na enig gezoek en sani station gevonden en er gebruik van gemaakt.
Nu staan we op en camper plaats met uitzicht op zee. De plaatsen zijn een beetje krap maar het uitzicht is goed .Het heet hier Nevez en de camper plaats Parking plage Labellisee (24748)

Dinsdag 23 juni  86 km

Deze keer staan we in Erdeven op de camperplaats met de naam, Boulevard atlantique  (22913)
Het is een ruime plaats  .Naast een camping in de duinen ook zeer ruim.
Verder geen bijzonderheden.

Woensdag 24 juni 63 km

De plaats waar we nu staan heet Damgan (1175).Er zijn hier 70 plaatsen maar niet alles is bezet.We staan ongeveer 50 metrer  van het  strand en daar hebben we vandaag dan maar gebruik van gemaakt.

Donderdag 25 juni 93 km

Pointe de st Gildas dat is de plaats waar we nu zitten .De camper plaats heet Prefailes (1427).
De plaats ligt op het uiterste puntje van een scchiereiland. Verder is hier alleen maar een haven en een pier en wat restaurants.En natuurlijk een mooi kustgebied

Vrijdag 26 juni 134 km.

Vandaag staan we we bij zee.Het heet hier Jard sur mer (1447)  wel aan zee maar niet aan het strand .Dat is ongeveer 500 meter hier vandaan .Het was vandaag warm dus we hebben ons vanmiddag vermaakt met wat zwemmen en op het strand liggen.

Zaterdag 27 juni 91 km

Nu staan we in coulon (1162).Dit is een grote camperplaats en een beetje onrustig.
Het lijkt hier een beetje op de weerribben in het klein.Het plaatsje valt een beetje tegen Je kunt hier bootjes of kano,s huren.voor € 15,-per uur.Dat hebben we niet gedaan .i.p.d hebben we op een terras een pannekoek met ijs im een glaasje bier genuttigd.

Zondag 28 juni 129 km

We zijn weer iets noordelijker gereden .We staan  nu aan de loire en wel in Dampier sur loire.
Het is een mooie camperplaats het lijkt op een soort park (19568).
We kunnen de loire niet zien maar is wel dichtbij en het is een soort nevengeul dus vrij smal en er is in te zwemmen met hier en daar een strandje..

Maandag 28 juni 84 km

Nu een andere rivier , en wel de sarthe..De plaats heet dan ook La Suze sur  La Sarthe.
Mooie camperplaats met  zicht op de rivier. (1509)
Het dorpje is wel leuk maar nier erg veel te doen .

Dinsdag 30 juni  102 km

We hebben nu zicht op een grote visvijver.aan de rand van een klein dorp ,La madeleine Bouvet (12088).
We staan nu (nog) alleen hier op de camperplaats maar het is een mooi plekje.Er zwemmen grote vissen in het water en voor € 6,- mag je proberen om ze er uit te
vissen.

Woensdag 1 juli 115 km

Vandaag gaan we de tuinen en huis van Cleude Monet bezoeken.
En gedeelte van de parkeerplaats is bestemd voor campers.Daar hebben we dus ook overnacht.
Het plaatsje heet Giverny.dicht bij Vernon,ongeveer 40 km ten westen van Parijs.
De cp heet Parking Le Jardens de Claude Monet (29390)

Donderdag 2 juli 129 km

Vandaag staan we bij een landbouwer.Een mooi grasveldje naast zijn bedrijf is geschikt voor ongeveer 10 campers.Uiteindelijk staan we hier met 4 campers. De plaats heet Picquigny en de cpnLa Cavee dÁiraines (13628).
We kijken hier mooi uit over het dal en het dorp.

Vrijdag 3 juli a 195 km

Op weg naar huis halverwege ongeveer.Ongeveer 10 ten westen van Gent ligt Bellem.
We staan hier aan de vaart noord zijde (2394).Een mooi plekje aan het water met een beetje schaduw.Vanaf hier nog zo’n3 uur rijden naar huis.Dat doen we vanavond Als het wat minder warm is en niet meer zo druk.

Vrijdag 3 juli b  233 km
Om 20.15 vertrokken en om 23.45 thuis

Totaal verreden km 3483

De cijfers tussen haakjes slaan op de camperplaatsen, te vinden op www.campercontact.com