UA-135558174-1
U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.
De foto,s volgen nog

Zaterdag 2 juni 2012

Het weer vandaag :veel zon en 25 graden

De eerste vakantiedag verliep voorspoedig.
Om ongeveer 9 uur vertrokken uit Dalfsen,
onderweg 2 keer gestopt voor koffie en voor een boterham,en nu zitten we op een camperplaats bij een hallenbad in het plaatsje Bad Nauheim.
We moeten betalen bij de  kassa van het zwembad,voor 1 nacht waren we 5 euro kwijt dus dat valt ook wel mee.
 De mevrouw achter het loket gaf ons gelijk een plattegrond mee van het stadje,wat een  service.
We zijn natuurlijk gelijk het stadje gaan bekijken . Het is een stadje waar het water en baden centraal staan.
Het water schijnt erg gezond te zijn. Verder is het erg mooi aangelegd met veel groen.
Het lijkt een heel groot park.Ook de gebouwen zijn erg oud en zijn in de jugendstiel gebouwd.
Ook zijn er veel oude badhuizen, nu als restaurant of koffie huis ingericht.
Maar toch ook nog een aantal als badhuis.

Ze hebben een oude centrale weer opgebouwd.waar een watermolen oude watermolen draait. Een fijne plaats waar je nu lekker kunt zitten en genieten van het mooie weer.

Al met al was het een mooie eerste dag en ook nog mooi weer.

Zondag 3 juni

Het weer vandaag regenachtig en tussen de 18 en 22 graden.

Vanmorgen doorgeslapen tot ongeveer half elf.

Na een uitgebreid ontbijt vertrokken richting Wurzburg.

Omdat we snelwegen beu waren heb ik de tomtom  op snelwegen vermijden gezet.
 We hebben dus de toeristische route gereden.

Onderweg regende het af en toe nog flink door.

Eenmaal in Wurzburg aangekomen zijn we doorgereden naar de camper plaats.

Dit was op een camping van de kano club.

Dit beviel ons niet .
Vervolgens naar een andere plek in Wurzburg.

Omdat dit ons ook niet beviel zijn we doorgereden naar Nordheim am main.

Hier staan we nu .Het is een mooi plekje aan de Main.

We hebben hier nog een mooie wandeling gemaakt naar een uitzichtpunt.

Dat was wel de moeite waard.
Op de terugweg werden we verrast door een fris buitje.

Wat dat betreft ontbreekt het ons hier aan niets.

Maandag 4 juni,

Vanmorgen vanuit Nordheim an Main vertrokken .
Na een reis door slaperige dorpjes,zagen we op een gegeven moment de schone Blauwe Donau.
Dit is hier een brede snel stromende rivier.
Er varen rondvaartboten en daardoor krijg je een aparte sfeer.De camperplaats moest aan de oever van de rivier liggen ,maar toch waren we eerst nog verkeerd,en wat heen en weer geloop en gezoek naar losse euro,s staan we er toch uit
eindelijk.
De camperplaats staat aardig vol en wel met aardig grote en luxe campers,dus dievan ons valt niet erg op.
Vanmiddag wat boodschappen gedaan,en een lekker ijsje gegeten
bij de Mac Donalds op een terrasje.
Na het avond eten nog een wandeling gemaakt langs de Donau,en een gedeelte van het stadje met een mooie oude kerk,en zijn we ook nog bijna verdwaald,
na wat gezoek en een omweg zitten we na een flinke wandeling weer in ons
 campertje aan de koffie.

Dindag 5 juni

Vanmorgen redelijk op tijd uit bed en alweer op pad.
We gaan richting Oostenrijk,want we willen naar Salzburg.
Dit gaat vandaag niet lukken omdat we daar niet kunnen overnachten,dus proberen we zo dicht mogelijk in de buurt een camperplaats te vinden,

En ook dat is gelukt alhoewel het nog steeds Duitsland heet lijkt het om ons heen wel Oostenrijk.
De huizen en de bergen zijn typisch Oostenrijks,de camperplaats ligt hoog en we moesten dan ook flink omhoog rijden .
Dit gaat niet hard ,maar we zijn er toch gekomen.en nu hebben we een prachtig uitzicht .
We hebben  vanmiddag lekker van de zon genoten.
De wind is trouwens nog wel koud,maar vanmorgen hadden we niet kunnen denken dat we vanmiddag in de zon zouden zitten.
Vanavond zal het hier wel flink aflkoelen maar gelukkig hebben we een kachel en een lekker warm dekbed Morgen gaan we naar Salzburg,in de sporen van Mozart.

Woendag 6 juni

het weer :zonnig

De plannen van vandaag zijn anders gelopen dan we hadden gedacht.
Het bezoek aan
Salzburg hebben we niet gedaan zoals we wilden,maar we zijn er wel geweest,en hebben

heel lang door de stad gecrost op zoek naar een parkeerplaats waar we met de camper kunnen staan,
en die parkeerplaats hebben we wel gevonden.
We moeten 38 euro betalen,en dat hebben we maar niet gedaan en hebben de keuze gemaakt om dan maar verder te gaan.

We hebben een bezoek gebracht aan de geboorteplaats van de componist van het kerstlied

Stille Nacht zijn naam is Franz Xavier Gruber.
De kerk in dit dorpje Hallein is bijzonder.

Er stond een mooi klein orgel in alleen  kon men er niet op spelen,het was aan renovatie toe en hiervoor waren ze geld bij elkaar aan het schrapen.
Het is de bedoeling dat  het met kerst speelt en natuurlijk speelt men er dan Stille nacht op.
Ook in dit dorp hebben we een heeeel

groot ijsje gegeten lekker op het terras.
Voor de rest hebben we de dag van morgen voorbereid voor morgen.
We gaan wandelen en varen en hiervoor hebben we al vast de plaats op gezocht en informatie gehaald bij de touristen informatie.

Zo is het alweer avond en staan we op een kleine camping aan de Attersee,en hebben we lekker gedouched, we genieten nu van een rustige avond.

Donderdag 7 juni

het weer : zonnig en warm

Vanmorgen op tijd weer op pad,voor de wandeling die we gisteren hebben voorbereid,

We kunnen de camper mooi dichtbij ,in het dorp parkeren,en al snel zijn we op pad het begin is vlak en gaat langs de Wolfgangsee.
Het is mooi warm weer en er zitten mensen buiten op de terrassen van de hotel-restaurants.
Halverwege gaat de wandeling omhoog naar de Falkensteinkapel,wat we lopen is een pelgrimtocht en daar vindt je alles van terug waar we ook langs komen.
Er is een bron met genezend water ,en daar moet je wat vanover je ogen strijken en al je oog problemen zijn over .Nou proberen dan maar .Een andere wandelaar zei dat het echt hielp dus nee heb je en ja kan je krijgen.

Ook was er een steen in een stuk rots als je je hoofd daar tegenaan legt ben je genezen van je hoofdpijn.
Nu heb ik niet zoveel hoofdpijn maar toch maar gedaan ook dit weet je maar nooit.
De wandeling eindigd in het plaatsje St Wolfgang
Een druk en gezellig plaatsje me veel hotels en restaurants,hier in Wolfgang zijn we op de boot weer terug gegaan naar het beginpunt St Gilgen.
Bij de camper een broodje gegeten en wat gedronken en onze route
weer opgepakt.
De route was prachtig met afwisselend bergen en een wildstromende rivier.

Het vinden van een geschikte camperplaats was een groter probleem de ene konden we niet bij komen doordat ze de weg hadden op gebroken en wij dus niet de rivier over konden.

En bij de tweede was een of ander groep van fietsers ongeveer 50 die de camperplaats hadden ingenomen,uiteindelijk staan we hier wel omdat we geen zin hadden om nog verder te rijden .
Het is toch de bedoeling dat we morgen weer verder gaan,tot op heden is het rustig maar je weet het nooit.

Vrijdag 8 juni

het weer vrij warm ,zonnig met af en toe een wolkje en soms veel wind.

Afgelopen nacht is het rustig gebleven,en vanmorgen gingen ze allemaal met hun fiets in de kabelbaan naar boven,om daarna met een noodgang weer naar beneden te komen.
Het blijken de wereld kampioenschappen te zijn .
Het lijkt me aardig gevaarlijk,en als je ziet hoe gepantserd ze op de fiets stapen ,zal er wel eens een ongeluk gebeuren.
We hebben ook nog naar een blaaskapel geluisterd die aan het oefenen waren ,het was echt oostenrijkse muziek,

We zijn hierna weer op pad gegaan en nadat we boodschappen hadden gedaan zitten we al snel weer op de route.
En nu zitten we op een prachtig plekje,Neukirchen, met een erg mooi uitzicht.

Toen we op de camperplaats aankwamen,bij een gasthof en helemaal boven op een berg,zijn we ons wezen melden,en de eigenaresse van de gasthof vroeg gelijk of we geen dorst hadden,en al snel zaten we achter heeeele grote glazen koud bier,en dat was verschrikkelijk lekker met deze temperaturen.
Voor de rest lekker genoten van de zon en nog wat gewandeld,een mooie dag,met op het einde van de dag veel wind.

Alweer een mooie dag.

zaterdag 9 juni

Het weer:Vandaag wat minder weer.We hebben aan aantal flinke buien gehad,maar ook zon.
De temp.tussen de 15 en 22 graden.

Gisterenavond hebben we in het gasthof gegeten,het was lekker en erg snel geserveerd

De rest van de avond gezellig in de camper gezeten en gelezen enz.
 Vandaag regende het bij het opstaan,en zijn we weer verder op pad gegaan .
We zijn
een bergpas gereden met 15 hele scherpe bochten ,boven is een lift naar de Weissensee.

Jammer genoeg was het te bewolkt en konden we boven niet veel zien,we zijn dus maar niet naar boven gegaan.
In de tussentijd was er ook een triatlon en moest een grote groep heren en dames ,eerst zwemmen dan de berg opfietsen(ook met die 15 bochten) En daarna moesten nog omhoog hardlopen,als je dat allemaal nog kan navertellen heb je een goeie conditie.
Wij zijn toen alle deelnemers boven
waren,weer naar beneden gegaan alleen deden wij het met de camper,en omdat het regende zijn we via de Felbertauertunnel naar de andere kant van de berg gereden Een hier staan we op een camping in het plaatsje Lienz we wisten niet dat het een camping was

maar hebben toch besloten om hier te gaan staan het is een mooie camping aan een meer,

Niet echt goedkoop maar ja je kan niet alles hebben,Nu hebben we lekker gedouched,en maken plannen voor morgen.

Zondag  10 juni.

Het  weer De temperatuur was vandaag tussen de 15 en 20 graden,heel af en toe de zon gezien maar de bewolking overheerste.Ook regent het met regelmaat en hangen ook nu de wolken op ooghoogte (we staan nu op een hoogte van 900 meter)

We zitten vandaag in Italie,in Forni di scopra ,en de natuur om ons heen is prachtig.
De bergen zijn wat grillerig
en onderweg hebben we veel watervallen de bergen af zien komen.
Ook kwam er met grote regelmaat veel water uit de lucht,toch hebben we omgeving nog wel even kunnen bekijken.

We zijn vanaf de camperplaats ,een parkeerplaats bij een skilift deze keer het dorp ingelopen

(voor we de camperplaats opreden stond er een bord alles in het Italiaans natuurlijk,dus wij het cafe in om te vragen of we er staan mochten ,nou ja ook alles in het Italiaans natuurlijk dus ging het allemaal wat moeizaam)De wandeling door het dorp met mooie oude houten huizen en veel bloemen  en planten,aan de balkons.
Er was een soort markt,met planten en kaas

zelfgemaakte olijfolie veel produkten uit deze streek.
Ook was er een muzikant aan het spelen,en waren er mensen aan het dansen en natuurlijk werd er wijn gedronken,jammer van het weer ,anders was de sfeer nog leuker geweest.
Misschien is het morgen allemaal wat beter maar dan zitten wij wat meer zuidelijker,en zien we wel weer verder.

Maandag  11 juni

het weer .Van morgen regen en niet al te warm..s,middags zaten we in de zon en ongeveer 25 graden.

Toen we vanmorgen wakker werden regende het pijpestelen en de bergen om ons heen waren niet te zien vanwege de wolken die er omheen hingen.
We zijn na het ontbijt dan ook richting de kust gereden,onderweg nog even naar de liddle geweest,en al rijdende werd het warmer en ook de zon begon te schijnen. Toen we op de camperplaats  in Lido Di Jesolo aankwamen konden we onze korte broeken aan zo warm is het hier.
We zijn ook naar het strand geweest ,en hebben lekker buiten kunnen zitten.
Hier op de camper camping kunnen we morgen kaartjes kopen voor de bus en boot richting Venetie en daar gaan we dus morgen heen we hebben er veel zin in,eerst een bootocht over de Adriatische Zee en dan in Venetie ook nog een paar keer met een boot ,we zullen het wel zien,het wordt vast leuk.

Dinsdag 12 juni

Vandaag was het lekker weer ongeveer 25 graden met een paar buitjes.

Bij het wakker worden regende het een beetje en was het grijs buiten,dus dan denk je dat de plannen voor vandaag niet doorgaan,maar na het ontbijt klaarde het op en werd het warm.

We hebben  kaartjes gekocht voor de bus boot en dat was ook gelijk een kaartje voor alle bootjes in Venetie.
De bus stopt hier voor de camperplaats,en daar hoefde we niet lang op te wachten.De bus rijd hier erg vlot door de stad,en bij het busstation zijn we overgestapt op een andere bus die ons naar de haven bracht waar we verder op de boot gingen,ook de boot vaart pittig door.
Toen we aankwamen in Venetie was het eerst wat we zagen mensen mensen
en nog eens mensen.
We hadden nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien.
Uiteindelijk vonden we onze weg aan de hand van een stadskaartje en zo zijn we op allerlei bruggetjes en pleintjes geweest.
Op een gegeven moment zijn we met de bootjes die hier dienen als stadsbus in en uit gehopst en zo hebben we alle mooie plaatjes gezien,
Intussen vielen we om van de honger,en wat doe je dan als je in Venetie bent, Je gaat pizza eten ,en wat voor een.

Een hele grote,als je er zo een op hebt kan je er wel weer even tegen.
Het werd tijd om de boot naar de overkant weer op te zoeken,endaar stond een geweldige rij.
Wat kunnen er veel mensen op een bootje,de hele overtocht hebben we gestaan met z,n alle in een tonnetje zo voelde het .
En de bus was niet veel beter,ook staan en met zoveel mensen hoef je ook niet bang te zijn dat je omvalt,je houdt elkaar gewoon overeind,ook deze bus scheurt of het een lieve lust is.maar we zijn veilig bij de camper gekomen,en genieten na een lekkere douche nog na van deze mooie dag,vanavond nog een lekker Italiaans ijsje gehaald,wat genieten we er weer van .

Woendag 13 juni

Het weer. Warm en zonnig,(niet altijd even veel zon.)

Na ontbijt zijn we op pad gegaan richting Ravennade. De camperplaats heet Forto Corsini.

De reis ging voorspoedig we rijden door een mooi landschap,en al snel zijn op de plaats van bestemming en zitten we voor ons campertje met een biertje.

We zijn s,middags naar het strand geweest,het zeewater was nogal fris,maar het strand is

aardig rustig,en na dit strandbezoek terug naar de camper.
We moeten namelijk nog brood hebben ,nou dit was makkelijker gezegd dan gedaan,de dame van de supermarkt wilde ons het brood wat er nog lag niet verkopen nou dan maar niet en bedenken we voor de volgende morgen dat we nog yoghurt en musli hebben en crackers dus dat staat morgen ochtend op het menu als ontbijt.

Donderdag 14 juni

het weer: Vandaag mooi weer 25-30 graden.

Na een vroeg vertrek ( we moesten n.l voor 9 uur weg zijn anders moesten we betalen voor een hele dag) maar zo zijn we op tijd weg en rijden we richting Pisa,de route is weer prachtig en we komen door gebieden met wijnranken afgewisseld met olijfbomen en bomen met abrikozen.
Ook zijn hier weer bergen .
Het gebied waar we nu zitten heet Toscane.
Het is erg warm vandaag ,maar toch schieten we aardig op al gaan we niet zo snel met ons campertje,en moeten we aardig omhoog.en ook crossen we door stadjes en dat gaat hier nogal chaotisch maar goed we zijn er gekomen .
En nu staan we op een camperplaats de eerste waar we naar toe wilde was niet meer in gebruik dus moesten we naar een andere rijden nou werd die gelukkig duidelijk aan gegeven en de mijnheer die er zat hielp ons vriendelijk en gaf ons ook een plattegrond van de stad,en die hebben we gelijk gebruikt,en zijn we met de benenwagen richting de bekende toren gelopen,dat ging ook niet van een leien dakje en na wat gezoek(ja een toren kijk je ook makkelijk over het hoofd)hebben we het gevonden.
Rond de toren staan een prachtige kathedraal en nog andere gebouwen,uit dezelfde tijd en natuurlijk de scheve toren van Pisa.
Er zijn veel mensen die allemaal aan het foto,s maken zijn van dit wonderlijke gebouw,het is er gezellig en wer zijn veel kraampjes met souveniers.
Ook wij hebben er wat gekocht voor de kinderen.
Na een ijsje en nog een rondje toren zijn we terug gelopen naar de camper voor een biertje en wat eten want dat smaakt na zo,n drukke dag erg lekker

Vrijdag 15 juni

Vandaag een warme onbewolkte dag

We zij vandaag vanuit Pisa,verder gereden,en uitgekomen op een camping want de camperplaats die we op het oog hadden lag midden in een industrie haven gebied,een vriendelijke mevrouw hielp ons en we konden een plekje uitzoeken
We hebben een plekje  lekker onder de bomen .
We hebben wat kleren gewassen,en lekker relaxed, gezeten en gelezen we hebben nog een klein stukje gelopen naar het dorp,maar dat stelde niet veel voor.
Dus vanavond lekker buiten gekookt en daarna gedouched nou ook dat viel tegen het douchen kost een euro maar het warme water had je maar heel kort dus al met al een duur grapje maar ja morgen maar verder kijken

Zaterdag 16 juni

Het weer wordt een beetje eentonig het zelfde als gisteren.

Vanmorgen buiten ontbeten,en onze reis hervat,opnieuw gaat het door een prachtig landschap;en ook nu moeten we flink klimmen,er zijn hier opvallend veel bloemen te zien onderweg,en dat is een lust voor het oog.
 Palmen langs de kant van de weg en grote cactussen geven het landschap een apart geheel.
  Bij ieder huis een overdaad aan bloeiende planten,wat je hier vooral veel ziet zijn bloeiende oleander bomen en struiken .
Dit zijn vooral mijn favorieten.
De eerste camperplaats die we op ons programma haddden was mooi en boven op een berg ,maar hij was ook vol dus hebben we onder het genot van een bak koffie een ander plan moeten bedenken ,en dus naar een volgende .
Daar moesten we wel 2 uur voor verder rijden .
We rijden de route langs de zee die is mooi maar ook erg druk.
Ze razen hier op scooters dat het een lieve lust is levensgevaarlijk,maar ook echt Italiaans.

We staan nu op een camperplaats 5 minuten lopen van het strand ,wel een beetje dichtbij de autosnelweg,maar nog weer verder rijden hadden we ook geen zin in met deze hitte.
We zitten hier met 30 graden,en dus vanmiddag naar het strand lekker liggen in het zand en ook nog gezwommen.
Ook op het strand is het erg vol maar als je er een maal tussen ligt heb je er geen erg meer in,het is gewoon echt het vakantiegevoel wat je erbij krijgt ,en natuurlijk een bruin kleurtje.

Zondag 17 juni

het weer: het is weer warm 30 graden

Met de zon op ons dak dus wakker geworden en maar weer erop uit.
We gaan vandaag een stukje van de kust af,en we moesten dus ook weer kruipen en kronkelen langs de wegen .

We vonden de camperplaats al snel ,maar dit leek ons niet wat dus een volgende ingeprogrameerd en daar zittten we nu bij een boer.
Daar hebben we vandaag ons lekker rustig gehouden,onder de bomen met naast ons een zwembad waar wij ook gebruik van mogen maken,voor de rest dus luieren,maar met deze temperaturen is dat helemaal niet erg een beetje nadeel is hier dat er erg veel vliegen zijn dus hier heb je wat en daar laat je wat..

Maandag 18 juni

Het weer is vandaag weer prima ,onbewolkt en temp.rond de 30 graden

Vanmorgen weer op pad ,we gingen weer richting kust.
Het is vandaag veel rustiger op de weg dan zaterdag,toen wilde ook de Italianen zelf erg graag naar het strand.
Nu op maandag is het dus aanmerkelijk rustiger.
De Camperplaats hebben we zo gevonden,en nu staan we onder de palmbomen.
We hebben niet veel ondernomen en genieten van het uitzicht .
We kijken uit over zee,en dat verveeld nooit.
Nu ik dit schrijf is het 10 uur s.avonds geweest en zitten we nog steeds in korte broek buiten.
We hoorden net dat hier morgen een circus wordt opgebouwd,en dat de dieren van het circus moeten staan waar nu de campers staan
We moeten om ongeveer half 8 weg dus dat wordt vroeg uit de veren.
We zitten trouwens in de plaats

Sant Remo en morgen zijn we van plan om richting Frankrijk te gaan.

Dinsdag 19 juni.

Het weer vandaag,Mooi zonnig weer met ongeveer 30 graden in de middag wat sluier bewolking

We zitten op een ander stekkie aan de zelfde zee,met de zelfde zon ,en de zelfde temperatuur.
We hebben vandaag de route langs de kust weer gedeeltelijk gereden, en ook al dachten we geen bergen  tegen te komen toch moesten we weer flink klimmen.
De natuur is prachtig ,en zo reden we de grens over van Frankrijk want daar zitten we nu,in de plaats
Sant Tropes.
Vanmorgen zij we heel vroeg vertrokken omdat op de plaats waar de campers stonden een circus moest worden opgebouwd,Het voordeel is dat je nog een hele middag hebt om te genieten,en dat hebben we gedaan aan het strand natuurlijk,want die is hier weer vlakbij.

Even de weg oversteken en dan ben je er al.
We staan nu op een camperpark met echt alleen maar campers ,en een lekkere douche.
Nu is het 9 uur en zitten we buiten aan de koffie.

Woensdag 20 juni.

Het weer :Het begon vanmorgen zonnig.Onderweg wat regen gehad maar vanmiddag weer warm en zonnig en ongeveer 30 graden.

Ook vandaag een mooi stekkie gevonden,aan zee een, camperplaats die goed verzorgd is en vanwaar we zo het strand op kunnen,en dat hebben we dan ook gedaan.
Het strand heeft niet veel zand maar des te meer stenen .
Onze waterschoenen komen dan ook goed van pas want om te zwemmen moet je wel eerst de stenen trotseren,maar met onze schoenen geen probleem.
Het water is hier heerlijk en warmer dan gisteren.
Onze huidskleur veranderd per dag en we zien dan ook lekker bruin,wat de plannen voor morgen zijn weten we nog niet.of we hier blijven of landinwaarts trekken( het moet wel weer een keer want volgende week om deze tijd moeten we al bijna thuis zijn.

Donderdag 21 juni

Vandaag was het het weer warm 30 graden

Vanmorgen dan toch maar afscheid genomen van de zee.
We gaan richting de stad
Carpentras,eenmaal daar valt de camperplaats ons tegen,het is n.l een drukke parkeerplaats midden in de stad,dus het stadje bekeken en toen weer verder naar de volgende,die is ongeveer 20 minuten verder.
In de buurt van de hoge top van de Mount Ventoux,dichtbij het dorpje waar we nog even naar toe zijn gaan lopen.
Maar wel aan het einde van de middag want het is erg warm vanmiddag.Morgen gaan we de Mont Ventoux beklimmen (Met de auto)
Daarna weer naar een ander stekkie.
We hoorden dat er morgen in Nederland regen wordt voorspeld dus genieten we er nog maar even van.

Vrijdag 22 juni

Het weer :Zonnig en warm.

Vanmorgen dus de Mont Ventoux beklommen met ons campertje.
Hij hield zich prima ondanks dat er  hele stijle stukken bij zaten,er waren veel wielrenners op de berg,en die moesten zwoegen dat wil je niet weten. Toch kwamen ze net als wij boven alleen waren zij iets vermoeider,het uitzicht was erg mooi we zitten op ongeveer 1800 meter en het is aardig fris,dus plaatjes schieten en terug.
We gaan na de boodschappen op zoek naar een camperplaats in de plaats Vaison-la-Romaine een oude stad met opgravingen uit de Romeinse tijd ook een gedeelte van de stad bestond nog uit die tijd en had erg mooie steegjes en doorkijkjes.
We zijn er doorheen gelopen(de camperplaats is op loopafstand)

Ook het stadje is gezellig.
Voor de rest lekker gelezen en geluierd.
Vanavond voor het eerst binnen zitten na weken.
Het koelt aardig af ,we zitten hoger dan de afgelopen tijd.
Morgen weer naar een ander stekkie weer een stukje hoger.

Zaterdag 23 juni

Het weer zonnig en iets minder warm 25 graden.

Het is vandaag weer een mooie dag .
We rijden door een prachtig landschap.Hoge bergtoppen en snel stromende riviertjes,de reis gaat voorspoedig,en al snel zijn we op de plaats van bestemming.
We zijn onderweg nog wel gestopt voor een pauze met koffie,en nu zitten we in het plaatsje Trefford aan het meer van Monteynard,waar veel op gesurfd en

aan kai surfen wordt gedaan.
In eerst instantie leek het aardig vol,maar ons campertje kon er nog bij .
We hebben een mooi plekje en kijken over het water.
Het lijkt zo vol omdat de mensen die hier overdag komen surfen en zwemmen hun auto hier ook parkeren.
Maar daar heb je eigenlijk niet veel last van het maakt dat er een gezellige drukte heerst.
Maar ook daar hebben we niet veel van mee gekregen want wij zijn een wandeling gaan doen die voerde naar een hele hoge hangbrug die hangt hoog boven het meer ongeveer 85 meter boven het water je kon erover heen lopen en dat hebben we dan ook gedaan,het was best eng (vond ik).

Als je er met meerdere mensen overheen loopt,gaat hij heen en weer,maar ja eenmaal aan de andere kant moesten we weer terug,ik vond het aardig dapper,de foto,s zijn getuigen .
Een maal terug een lekker glaasje koude rose,en eten .
De wind is hier aardig hard geweest vandaag en vanavond dan ook binnen gegeten,nu is de wind gaan liggen ,en is het ook wat minder fris,het is dus nog steeds genieten,al komt de thuisreis in zicht.

Zondag 24 juni

Het weer Vandaag wat sluier bewolking maar nog wel lekker warm.

Opnieuw op een ander plekje,we gaan vandaag richting Annecy,maar daar was het zo druk,eerst stonden we in de file,en toen we bij de camperplaats aankwamen

was die helemaal vol,dus op zoek naar een ander plekje.
En nu zitten we dan aan een grote vijver waar in wordt gevist,en waar ze met modelbootjes aan het varen zijn.
De Fransen gebruiken dit park om met de hele familie te picknicken en te ontspannen.
Waar we nu zitten ligt niet zover bij Annecy vandaan,ongeveer 15 kilometer)Voor de rest is het hier rustig en gebeurd er niet veel.
Wel moet je soms erg lachen om de mensen die in de andere campers zitten,er was er een die ging z,n overall aantrekken om z,n watertank bij te vullen en water te lozen,wij dachten dat hij de camper ging wassen maar dat was dus een vergissing,We hebben dus een rustige dag gehad,

Maandag 25 juni

Het weer: vanmorgen bewolkt en regen.Vanmiddag zonnig en ongeveer 25 graden.

Vanmorgen voor het eerst sinds bijna 3 weken wakker geworden met het geluid van regen ,

Toch eruit en weer op pad,we gaan vandaag richting Dyon,en we zitten nu op een mooi verzorgende camperplaats,aan de rivier de Doube.
Het dorp wat erbij hoort stelt niet veel voor en dat hadden we dan ook snel gezien,we hebben wel boodschappen gedaan in de supermarkt,en lekker geluierd in de zon ,die toch weer scheen vanmiddag.

Wat wel leuk is dat we staan naast een heeeele grote charisma camper,en dat ziet er natuurlijk niet uit en dan staat ook nog op de voorkant bij ons nomoney.
De mensen moeten er soms wel om lachen.
Het lijkt ons niet erg handig als je met zo,n hele grote camper op pad moet,en dan door kleine dorpjes en over smalle bergwegen.
Het zijn onze laatste vakantiedagen,en donderdag hopen we weer thuis te zijn ,maar morgen natuurlijk nog gewoon een verslag.

Dindag 26 juni

Het weer vandaag:Van morgen bewolkt met wat regen van middag zonnig met af en toe een wolkje en ongeveer 25 graden

We zitten vandaag nog in Frankrijk,maar dat zal de laatste dag zijn .
Morgen gaan we naar Luxemburg en donderdag gaan we kijken hoe het in Dalfsen gaat.

We hebben een camperplaats gevonden aan de Moezel,en staan dus weer aan het water.
De moezel is hier heel anders dan in Duitsland er zijn geen wijnstokken te zien,en op de rivier gebeurd eigenlijk niets.
We hebben 1 boot gezien over de hele dag,maar het plekje waar we staan is mooi .
Toen we hier aan kwamen begon de zon te schijnen,en konden we lekkker buiten zitten.
We begrepen wel dat het weer hier nog niet erg mooi is geweest dus zijn we erge bofkonten .
Er staat nog een volkswagen lt naast ons wel een nieuwer type,en ook mooi om te zien die man heeft hem helemaal zelf gebouwd ( van binnen natuurlijk).
We hebben nog een wandeling gemaakt door het dorp,maar dat steld niet veel voor het is het meeste oude meuk ,met verwaarloosde huizen ,en fabrieken niet veel aan dus,maar lekker zitten aan het water met een mooi boek is ook fijn.

Woensdag 27 juni

Het weer vandaag:bewolkt maar vanmiddag brak toch de zon door en werd het weer warm

Onze laatste overnachting van deze vakantie is in Luxemburg,we wisten niet dat Luxemburg zo mooi was eigenlijk zie je het alleen maar vanaf de snelweg,maar als je er doorheen rijd zie je toch hoe mooi het eigenlijk is en toch zo dichtbij huis.
We zijn allereerst gestopt in het plaatsje La Rochette voor de camperplaats maar daar konden we pas op vanaf 4uur,dus eerst het dorp bezocht met de ruine van een kasteel,maar om erin te komen moest je betalen,en dat hadden we er niet voor over dus maar weer naar beneden gelopen (toch nog een aardige klim)
Eenmaal bij de camper hebben we besloten om naar een andere plaats te gaan want de plekjes waren toch wel wat klein en ingesloten dus op naar Heiderscheid,we staan bij een camping en de camperplaats is mooi en verzorgd,met op de plek eigen stroom en water .
Een plekje om vast nog eens naar terug te gaan.
Dit was het laatste verslag morgen zijn we weer thuis in Dalfsen.